Mesaj Kodu | Mesaj, Slogan, Etiketleme (Tag) |
05 | “Canlı ve Cansız Bütünü’nün çıkarlarını gözetici bencillik” kavramının somut karşılıklarını anlamak ve anlatmaya yarayabilecek birkaç maksim:
|
07 | Adil Yaşam ilkelerinin benimsenmesi
Bütünü oluşturan sonsuz sayıda öğeden birisi olan insanın onayına bağlı olmaksızın, şu ilkeler kendini dayatmaktadır:
|
08 | Covid19 pandemisi verdiği zararların yanısıra, yararlı sayılabilecek bir işlev de gördü: Tüm dünyaya “insanın tek başına egemen olmadığını, olamayacağını, sessiz de olsalar tüm canlı ve cansızlarla birlikte, karşılıklı ihtiyaçlarımıza saygı içinde yaşamanın “yeni adil’i” kurmak zorunda olduğumuzu” ilan etti. Bu proje, “yeni adil’in Belediye ayağı”dır. |
10 | Eğer insanlardan, binlerce kavram içinden ancak ve yalnız birkaç tanesini yaşamlarına rehber almaları istenseydi, bunlardan birisi de Çıkar Çelişkisi (Conflict of Interest) kavramı olurdu (tıklayınız).
Kamu hizmeti yapanlar (belediye başkanları, milletvekilleri, bakanlar, başbakanlar, bürokratlar ve özel sektörde çeşitli düzeyde yöneticilik makamlarındakiler) aslında sadece tek görev yaparlar: Kamu Yararını koruyup kollamak. Eğer bu görevlerini kısmen veya tamamen değiştirip, “kamu yararıyla birlikte veya yalnızca kendi çıkarını da koruma” yoluna saptıklarında o toplum yıkım sürecine girmiş demektir. Bu kavramı içselleştirmiş insan malzemesi, kamu yönetiminin temel malzemesidir. |
11 | Dünyanın En Geniş Gönüllü Grubu ile En Büyük Değişim Projesi olarak lanse edilebilecek bu proje Türkiye’deki tüm kurumlar açısından bir örnek olabilecektir. |
15 | Canlı ve cansız tüm varlıklar, birbirleriyle dayanışma içinde varlıklarını sürdürebilen, aralarında bir üstünlük ilişkisi bulunmayan, sadece farklı oldukları söylenebilecek varlıklardır. |
20 | İnsanın en üstün varlık olduğu inancının yanlışlığı, pandemi vbg durumlarda çok daha net anlaşılabilir. Nitekim din konusunda güvenilir kaynaklar eşrefi mahluk söyleminin yanlışlığını vurguluyor (Prof. Mustafa İslamoğlu gibi) |
25 | Tüm varlıklar arasında bir “üstünlük“ yarışması yapılacak olsa hangi ölçütün seçilmesi tartışmasız doğru olurdu? Biraz düşününce böyle bir ölçütün olmadığı, dolayısıyla da üstünlük kavramının geçerli olmadığı anlaşılabiliyor. |
30 | İnsanların çoğunun sorgulamaktan kaçındığı “insanın üstünlüğü” dogması için ölçüt olarak mesela zeka alınacak olsa Yeni Kaledonya Kargası’nın zekası nasıl açıklanacak? |
35 | Arıların yok olması halinde doğabilecek kıtlık dahi insan üstünlüğü dogmasının içi boş bir balon olduğunu gösteriyor., |
40 | İlkel topluluklar birlikte yaşam içinde dayanışmanın öneminin modern insandan daha fazla farkında olup, yaşamlarını buna göre düzenlemişlerdi de hangi kök neden, andropocentric (insan odaklı) yaşamı egemen kıldı? |
45 | Altın soru şudur: İnsan odaklılığa göre düzenlenmiş çevreye hangi tohum(lar) ekilirse, makul bir süre içinde “karşılıklı haklara saygının egemen olduğu bir yaşam”a dönüşecek bir çevre oluşabilir? İnsanlar bu değişime nasıl ikna edilebilir? |
50 | Tahripkar (yıkıcı) bencilliğin ilacı dayanışma olduğuna göre, dayanışma araçlarının yaygınlaştırılması yıkıcı bencilliği de azaltır. Doğada dayanışma ile birbirinin yaşamını kolaylaştırma çok yaygındır. |
55 | Belediye yönetim kadrolarında işe alınacak kişiler alacakları oryantasyon eğitimlerinde şu konularda güvence vermeye davet edilecekleri konusunda bilgilendirilirler ve sonrasında tek yanlı etik güvenceleri yazılı olarak vermeleri istenmektedir.
|
60 | http://tinaztitiz.com/wp-content/uploads/2012/05/HHPB_taahhut.pdf adresindeki etik güvence seçimler sırasında Belediye başkanlığı ve belediye meclisi seçimine girecek olanlarca yazılı olarak verilmektedir. |
70 | Belediye’ye mal ve hizmet sunanlara şu etik güvence imzalatılmakta ve kamu oyuna ilan edilerek tüm İstanbulluların denetimlerine sunulmaktadır: “https://www.beyaznokta.org.tr/oku.php?id=396 ve “İş ilişkilerimde siyasi kimliğimi hiçbir şekilde bir baskı aracı olarak kullanmayacağım” |
75 | Aşağıdaki tek yanlı etik güvencelerin, Belediye’den hizmet alan tüm yurttaşlar (hemşehriler) tarafından taahhüt edildiğinin varsayıldığı yaygın şekilde duyurulmaktadır:
|
80 | Belediye mensupları, Belediye’ye mal ve hizmet sunanlar ve Belediye hizmetlerinden yararlananların kavram dağarcıklarına şu kavramlarlar yerleştiğinde, giderek daha adil bir hizmet alış verişi ortamı doğacaktır:
Bu amaçla, bu listede görüldüğü gibi kitlelere erişmesi öngörülen mesajlar belirlenir. Bir yandan da yararlanılabilir durumdaki mesaj kanallarının “neler” olabileceği, bu kanalların “hangi amaçla” kullanılabileceği, “hangi mesajın hangi kanallardan” iletileceği ve nihayet bu konuda “kimin ne yapacağı” bir matrikste işaretlenir. (örnek için tıklayınız)
|
85 | Yaşamlarımız sürekli öğrenmekle geçer. Ama öğrenme ihtiyaçlarımızı her zaman kolay gideremeyiz; çünkü uygun öğretmenleri bulamayabiliriz. Daha doğrusu bu kadar çok öğrenilecek şey için öğretmen bulmak zordur.
Bu nedenle bu çağa Öğrenme Devrimi Çağı deniliyor. Bu çağın en güçlü araçlarından birisi ise Toplu Öğrenme yöntemidir. Akil Nasreddin’in (yabancılar öyle adlandırıyor) “bilenler bilmeyenlere öğretsin” metodu budur. Tıklayınız |
90 | Belediye’ye mal ve hizmet sunanlara mesajlar:
|
95 | Belediye’nin hizmet sunduklarına (hemşehriler) mesajlar:
|
100 | Belediye mensuplarına mesajlar:
|
105 | Adil Hizmet anlayışının sloganlarından biri de: “Yıkıcı bencilliğe dur de” |
110 | Bencillik – Güvensizlik – Ahlak dışılık arasında ilginç bir örüntü vardır. https://vimeo.com/536856441 adresindeki kısa klip bunu gayet net açıklıyor. |
115 | Aidiyet duygusu birçok sorunu oluşmadan önleyebiliyor. Aidiyet duygusu ise “ canlı ve cansız bütün varlıkların haklarına özen gösterilmesi, sevgi ve şefkat beslenmesi” çerçevesinde oluşturulabilir. |
120 | (Bu konuda Hollanda’da VOG Davranış Sertifikası veriliyor. Bkz. How do I apply for a certificate of conduct (VOG)? | Government.nl) |
125 | “Tüm varlıkların yararlarının dengeli olarak gözetilmesi” ilkesinin, yaşamlarımızın olağan akışı içinde kolay gerçekleşebilmesi için birkaç maksim ilke bulunup bunların iletişimlerinin yapılması. Örneğin şunlar bazıları olabilir:
|
130 | Merhamet marazdan değil, merhamet ve acz sinyallerinin ayırt edilemeyişinden kaynaklanır. Elinde çeşitli düzeylerde güç bulunduran ve bunu gerektiğinde (haklı nedenlerle) kullanmaktan çekinmeyen kişilerin, merhamet (Ar. rhm, kucaklama, şefkat) göstererek de kanıtlamaları gerekir. |
135 | “Rüşveti/kayırmayı” zararlı görmeyen kişinin argümanları nelerdir? Herkes alıyor/veriyor – Buna her şeyden çok ihtiyacım var- Yukarıdan gelen emir- Ne fark eder?-… |
140 | Ayakları üzerinde durabilen çocuklar ve erişkinler yetiştirmek iyi bir deprem hazırlığıdır. Bu bağlamda kullanılabilecek mesaj özleri şunlar:
|
Slogan ve Etiketlemeler için tıklayınız: https://bit.ly/39QoKFS |
Fikirlerinizi Paylaşın.
Formu kullanarak düşüncelerinizi bizimle paylaşabilir ve bu içeriği geliştirmemize yardımcı olabilirsiniz.